Az alábbiakban olyan táblázatokat láthat, melyekben különböző táplálékok vastartalma látható, diagram formában.

A vastartalom méregetése nem lehet életforma: a táblázatokból lényegében egy pillantással fel lehet mérni, miben van nagyon sok vas, és ha az ráadásul állati eredetű (ún. "HEM" vas), akkor abból kb. 20% várhatóan fel fog szívódni. De annyi tényező befolyásolhatja ezt az értéket, hogy nincs értelme folyton számolgatni, inkább a fő irányelveket kell követni (sok zöldség, gabona; kevés, nem vörös hús; kerüljük az alkoholt, a C-vitamint és mindenféle vaspótlást), és azt képes is betartani az ember.  A paraj viszonylag magas, nem-hem vas tartalmának felszívódását pl. gátolja a szintén a parajban található oxálsav. Ha iszunk hozzá egy pohár tejet, a benne található kalcium szintén gátolja a vas felszívódását. De a C-vitamin javítja. Talán érthető ennyiből, hogy nem szabad csak a  vastartalom-értékekből kiindulni, fontosabb a fő irányvonal szem előtt tartása. Étkezni kell, energia kell a szervezetnek. Legegyszerűbb, ha követjük a dietetikusok ajánlását:
A kiegyensúlyozott táplálkozás a legjobb megoldás!